Δύο αυτοκινητόδρομοι φέρνουν την Ελλάδα πιο κοντά

(ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΤΟ NEWSIT.GR ΤΗΝ 21.11.2014)

Η Ιόνια Οδός αποτελεί το συνδετήριο άξονα μεταξύ της γέφυρας του Αντιρρίου και του κόμβου της Εγνατίας Οδού στα Ιωάννινα.

Ο δρόμος αυτός έχει τεράστια σημασία- κοινωνική και αναπτυξιακή, αφού συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο. Πρόκειται για ένα έργο που έρχεται να καλύψει μια απαίτηση πολλών ετών και να δώσει νέα ώθηση σε όλους τους νομούς της ευρύτερης περιοχής.

Το συνολικό μήκος του άξονα της Ιόνιας Οδού είναι περίπου 196 χιλιόμετρα, ενώ περιλαμβάνει και τις παρακάμψεις Αγρινίου και Άρτας. Πέραν των 196 χλμ. νέου αυτοκινητοδρόμου, θα κατασκευαστούν ανάμεσα σε άλλα: 24 γέφυρες, 4 σήραγγες, 74 κάτω διαβάσεις και 36 άνω διαβάσεις.

Η κατασκευή του έργου θα ολοκληρωθεί τέλη Δεκεμβρίου 2015 με μόνη εξαίρεση την ολοκλήρωση της κατασκευής της σήραγγας της Κλόκοβας, η οποία θα ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2016. Στην παρούσα φάση, η συνολική πρόοδος των εργασιών αγγίζει το 43,8%, ενώ τα εργοτάξια σε λειτουργία είναι ανά τμήμα τα εξής:

-0 χλμ.- 76,7 χλμ.: Εργοτάξιο Εύηνου

-76,6 χλμ. – 145,7 χλμ.: Εργοτάξιο Ανισοπέδου Κόμβου Αμβρακίας και εργοτάξια στην περιοχή Γέφυρας Μενιδίου και στην περιοχή Συκουλα. Τέλος στο 96χλμ, περιοχή Τούμπανο, βρίσκεται και λατομείο- συγκρότημα παραγωγής ασφαλτικών και σκυροδέματος.

-145,7 χλμ.– 170 χλμ: Εργοτάξιο Φιλιππιάδας

-170 χλμ.- 190 χλμ. : Εργοτάξιο Επισκοπικού

Στα εργοτάξια της Ιόνιας οδού απασχολούνται 1.795 άτομα, ενώ ο αριθμός αυτός αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται έως τέλος του έτους. Τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται είναι ιδιόκτητα, αλλά και μισθωμένα από την τοπική αγορά.
Τα οφέλη στην τοπική οικονομία είναι πολλαπλά, ενώ με την ολοκλήρωσή της η Ιόνια Οδός θα προσφέρει σε όλους τους οδηγούς ασφάλεια, άνεση, ποιοτικές υπηρεσίες και μειωμένη κατά μία ώρα διάρκεια διαδρομής στο ταξίδι Αντίρριο – Ιωάννινα.

 

ΟΦΕΛΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

-Ποιότητα και έγκαιρη κατασκευή σε συνδυασμό με βέλτιστες υπηρεσίες συντήρησης και εξυπηρέτησης: Η τεχνογνωσία, η εξειδίκευση και η εμπειρία των εταιριών που έχουν αναλάβει την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση των ‘έργων αποτελούν τα καλύτερα εχέγγυα για τη δημιουργία και παράδοση εντός των συμφωνηθέντων χρονοδιαγραμμάτων έργων ποιοτικών, με υψηλά standards.

-Βελτίωση της ασφάλειας και ελαχιστοποίηση κινδύνων: Πλήθος ενεργειών πραγματοποιούνται με στόχο τη μέγιστη δυνατή παροχή συνθηκών ασφαλούς μετακίνησης. Και στις δυο περιπτώσεις κατά μήκος των έργων θα τοποθετηθούν στηθαία ασφαλείας ώστε να μειωθεί η πιθανότητα μετωπικών συγκρούσεων. Οι οδικοί άξονες θα παρακολουθούνται τόσο μέσω ειδικών συστημάτων, όσο και από διαρκείς περιπολίες που θα εξετάζουν καθημερινά την κατάσταση τους. Με τις προγραμματισμένες αλλά και τις έκτακτες εργασίες συντήρησης, θα διασφαλίζεται η υψηλή ποιότητα.

-Ελαχιστοποίηση του απαιτούμενου χρόνου διαδρομής: Με την ολοκλήρωση των έργων, μειώνεται σημαντικά ο μέσος χρόνος διαδρομής. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στη διαδρομή Αντίρριο – Ιωάννινα θα έχουμε μείωση άνω της μιας ώρας, ενώ η συνολική εξοικονόμηση για τους χρήστες του Ε65 εκτιμάται κατ’ ελάχιστο σε 1 ώρα, σε σχέση με το χρόνο που κάνουν τη διαδρομή σήμερα.

-Υψηλού επιπέδου υπηρεσίες εξυπηρέτησης: Πέραν των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, την τοποθέτηση ειδικών τηλεφώνων κατά μήκος των οδικών αξόνων καθώς και τη δημιουργία ασφαλών χώρων προσωρινής στάθμευσης, στη διάθεση των οδηγών θα βρίσκονται ομάδες άμεσης επέμβασης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

-Ενισχυμένη προστασία του περιβάλλοντος: Κάθε έξι μήνες κατά την περίοδο κατασκευής, οι εταιρίες καταθέτουν εκθέσεις περιβαλλοντικής διαχείρισης που πιστοποιούν την τήρηση των Εγκεκριμένων Περιβαλλοντικών Όρων. Έχει συνταχθεί και εφαρμόζεται Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Παρακολούθησης και Ελέγχου, που περιλαμβάνει ενέργειες σχετικά με την επί τόπου παρακολούθηση των περιβαλλοντικών όρων, καθώς και Σχέδιο Επέμβασης με τα απαραίτητα μέτρα για την άμεση αντιμετώπιση ατυχηματικής ρύπανσης των ευαίσθητων περιοχών του Έργου. Η προστασία της πανίδας και της χλωρίδας, η δημιουργία αντιπλημμυρικών έργων, η κατασκευή ειδικών διαβάσεων για τα άγρια ζώα, η αποκατάσταση της βλάστησης, η εφαρμογή σημαντικών αντιθορυβικών μέτρων με την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων, η δημιουργία ακουστικών ζωνών και αναχωμάτων με ειδικές φυτεύσεις, η διαρκής παρακολούθηση των ατμοσφαιρικών ρύπων, των δονήσεων, του θορύβου, της κυκλοφορίας και πλήθος άλλων μέτρων διασφαλίζουν την αρμονική ένταξη των οδικών αξόνων στο περιβάλλον.

-Ενισχυμένες προοπτικές ανάπτυξης και ευκαιρίες απασχόλησης: Οι αξιόπιστες, ασφαλείς και ταχύτερες συνθήκες μεταφοράς θα ενισχύσουν σημαντικά τις τοπικές οικονομίες, επηρεάζοντας θετικά τη δραστηριότητα τόσο των επιχειρήσεων όσο και κάθε πολίτη. Επιπλέον, τόσο κατά τη διάρκεια κατασκευής όσο και έπειτα κατά τη διάρκεια παραχώρησης η απασχόληση θα ενισχυθεί σημαντικά, καθώς οι απαιτήσεις σε ανθρώπινο δυναμικό καλύπτονται από τους κατοίκους των κατά τόπων περιοχών.

NewsIT

 

 

Σπάει όλα τα κοντέρ ταχύτητας η διαδικασία διάνοιξης της Σήραγγας Κλόκοβας στην Ιόνια Οδό. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com το «τρύπημα» της Δίδυμης Σήραγγας πάει εξαιρετικά. Στο τέλος Μαρτίου η εκσκαφή στο μέτωπο εισόδου προσέγγιζε τα 880 μέτρα, ενώ αντίστοιχα αυτή του μετώπου εξόδου ξεπερνούσε τα 1.300 μέτρα, δηλαδή συνολικά 2.180 μέτρα και πρόοδος 76%.  Υπολογίζεται ότι αν δεν υπάρξουν απρόβλεπτα και συνεχιστούν οι ίδιοι ρυθμοί η πλήρης διάνοιξη θα επιτευχθεί μέσα στο καλοκαίρι, πολύ νωρίτερα από όσο είχε προβλεφθεί.

Σήμερα, η διάνοιξη της σήραγγας Κλόκοβας με συνολικό μήκος 2.854 μέτρα,  είναι το μεγαλύτερο τεχνικό έργο της Ιόνιας Οδού. Εφόσον επαληθευθεί αυτό το σενάριο, θα έχουμε ένα μεγάλο ρεκόρ στο χρόνο διάνοιξης Σήραγγας στην Ελλάδα, καθώς η διάνοιξη μιας τόσο μεγάλης Σήραγγας με μήκος περίπου 3χλμ απαιτεί συνήθως κατ’ ελάχιστο 2 χρόνια. Όπως αποκάλυψε καλά πληροφορημένη πηγή στο ypodomes.com το ευτύχημα στην περίπτωση της Κλόκοβας είναι το βραχώδες υπέδαφος που μέχρι σήμερα δεν έχει προκαλέσει προβλήματα και επιτρέπει την ταχεία διάνοιξη της. Θα πρέπει να σημειωθεί πως τα 2.180 μέτρα έχουν διανοιχθεί σε διάστημα 11 μηνών, δηλαδή περίπου 200 μέτρα το μήνα.

Από τις 4 συνολικά σήραγγες του άξονα της Ιόνιας Οδού, η διάνοιξη των 3 έχει ήδη ολοκληρωθεί (Μακύνειας, Καλυδώνας, Αμπελιάς), ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή της μεγαλύτερης σήραγγας (Κλόκοβας) με συνολικό μήκος 2.854 μέτρα, η διάνοιξη της οποίας πραγματοποιείται ταυτόχρονα και από τα δύο μέτωπα. Στο τέλος Ιανουαρίου η εκσκαφή στο μέτωπο εισόδου προσέγγιζε τα 650 μέτρα, ενώ αντίστοιχα αυτή του μετώπου εξόδου ξεπερνούσε τα 990 μέτρα.

 

 

 

 

 

Τρέχει το έργο επέκτασης του Αεροσταθμού στο Αεροδρόμιο Κέρκυρας

Τετάρτη, 26 Σεπτέμβριος 2018 11:00

Τρέχει το έργο επέκτασης του Αεροσταθμού στο Αεροδρόμιο Κέρκυρας

Με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς προχωρά το έργο της επέκτασης-ανακαίνισης του Αεροδρομίου της Κέρκυρας από την Fraport Greece και μάλιστα εν εν μέσω τουριστικής περιόδου. Τα έργα περιλαμβάνουν τη δημιουργία ενός νέου Τέρμιναλ και την ριζική ανακαίνιση του υφιστάμενου που με την ολοκλήρωση τους θα λειτουργούν ως ένας ενιαίος Αεροσταθμός. Τα έργα που ξεκίνησαν με την πρώτη φάση του φέροντος οργανισμού που έχει επιφάνεια που ξεπερνά τα 12.000 τετραγωνικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της απαιτούμενης πασσαλόμπιξης, ολοκληρώνονται σε κάτι λιγότερο από πέντε μήνες αντί για το σύνηθες του ενός χρόνου. Οι χρόνοι αυτοί σε σχέση με την Ελληνική κατασκευαστική πραγματικότητα των καθυστερήσεων και των παρατάσεων, δημιουργούν την αίσθηση της απόλυτης οργάνωσης και είναι απόλυτα συγκρίσιμοι με αντίστοιχα έργα στο εξωτερικό.
Το έργο σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες ξεκίνησε το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου και η πρώτη του φάση εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, ενώ στο σύνολο του το έργο θα ολοκληρωθεί. Τα έργα εκτελούνται από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ, όπως και στα υπόλοιπα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια. Στο Αεροδρόμιο της Κέρκυρας δημιουργήθηκε σε χρόνο-ρεκόρ εργοτάξιο στο οποίο μέχρι σήμερα υπολογίζεται ότι έχουν παραχθεί 10.000 κυβικά σκυροδέματος και πάνω από 2.000 τόνοι σιδηρού οπλισμού. 
Ένας σημαντικός υπεργολάβος του έργου είναι και η Peri Hellas (με βασικούς υπεργολάβους τους  κ.Γιωτόπουλου και Αράχωβα) που συμμετέχει στο έργο με τη σύγχρονη σκαλωσιά Peri Up, μία από τις πιο εξελιγμένες αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Μία ίδιου τύπου σκαλωσιά χρησιμοποιήθηκε στο μεγάλο έργο κατασκευής του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και θεωρείται η πλέον ασφαλής. Σημαντικός παράγοντας είναι και η αξιοποίηση εργατικού δυναμικού από την Κέρκυρα, στοιχείο σημαντικό για την απασχόληση στο νησί. Η κατασκευαστική πρόκληση σε αυτού του είδους την κατασκευή είναι, οι παράλληλες εργασίες με την ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του Αερολιμένα, η ένωση των υφιστάμενων τέρμιναλ με αυτών της επέκτασης καθώς και ο περιορισμός προσέγγισης του εργοταξίου. Τα έργα που ξεκίνησαν με την πρώτη φάση του φέροντος οργανισμού που έχει επιφάνεια που ξεπερνά τα 12.000 τετραγωνικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της απαιτούμενης πασσαλόμπιξης, ολοκληρώνονται σε κάτι λιγότερο από πέντε μήνες αντί για το σύνηθες του ενός χρόνου. Οι χρόνοι αυτοί σε σχέση με την Ελληνική κατασκευαστική πραγματικότητα των καθυστερήσεων και των παρατάσεων, δημιουργούν την αίσθηση της απόλυτης οργάνωσης και είναι απόλυτα συγκρίσιμοι με αντίστοιχα έργα στο εξωτερικό.
Το έργο σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες ξεκίνησε το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου και η πρώτη του φάση εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, ενώ στο σύνολο του το έργο θα ολοκληρωθεί. Τα έργα εκτελούνται από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ, όπως και στα υπόλοιπα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια. Στο Αεροδρόμιο της Κέρκυρας δημιουργήθηκε σε χρόνο-ρεκόρ εργοτάξιο στο οποίο μέχρι σήμερα υπολογίζεται ότι έχουν παραχθεί 10.000 κυβικά σκυροδέματος και πάνω από 2.000 τόνοι σιδηρού οπλισμού. 
Ένας σημαντικός υπεργολάβος του έργου είναι και η Peri Hellas (με βασικούς υπεργολάβους τους  κ.Γιωτόπουλου και Αράχωβα) που συμμετέχει στο έργο με τη σύγχρονη σκαλωσιά Peri Up, μία από τις πιο εξελιγμένες αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Μία ίδιου τύπου σκαλωσιά χρησιμοποιήθηκε στο μεγάλο έργο κατασκευής του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και θεωρείται η πλέον ασφαλής. Σημαντικός παράγοντας είναι και η αξιοποίηση εργατικού δυναμικού από την Κέρκυρα, στοιχείο σημαντικό για την απασχόληση στο νησί. Η κατασκευαστική πρόκληση σε αυτού του είδους την κατασκευή είναι, οι παράλληλες εργασίες με την ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του Αερολιμένα, η ένωση των υφιστάμενων τέρμιναλ με αυτών της επέκτασης καθώς και ο περιορισμός προσέγγισης του εργοταξίου.