ΑΝΑΔΟΧΟΣ : ΙΟΝΙΟΣ ΑΕ
Ο Οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία (Αυτοκινητόδρομος 52 ή Α52) αποτελεί τον πρώτο κάθετο άξονα της Ιόνιας Οδού. Ξεκινά από τον Α/Κ Αμβρακία της Ιόνιας Οδού και καταλήγει στην υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας – Ακτίου παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας. Είναι τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού 55 (Ε55). Περιλαμβάνει την μετατροπή του δρόμου από την Αμβρακία μέχρι το Άκτιο σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με συνολικό μήκος 48,5 χλμ και προϋπολογισμό που φτάνει τα 291 εκ. ευρώ.
Η κατασκευή του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου με χρηματοδότη το Ελληνικό δημόσιο μπαίνει στην τελική του φάση κατασκευής με την εισχώρηση του Άκτωρ στην εργολαβία με την μορφή κοινοπραξίας με την ανάδοχο την εταιρία ΙΟΝΙΟΣ ΑΕ.
Περιλαμβάνει την μετατροπή του δρόμου από την Αμφιλοχία μέχρι το Άκτιο σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με συνολικό μήκος 48,5 χλμ και προϋπολογισμό που φτάνει τα 291εκ. ευρώ. Στην πραγματικότητα μιλάμε για την κατασκευή του πρώτου κάθετου άξονα της Ιόνιας Οδού.
Ο Αυτοκινητόδρομος Άκτιο – Αμβρακία θα μειώσει τις αποστάσεις από την Αθήνα για τις πόλεις της Λευκάδας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας, της Βόνιτσας και της Αμφιλοχίας και σε συνδυασμό με την Ιόνια Οδό θα αποκτήσουν ένα σοβαρό και ασφαλές οδικό δίκτυο. Επίσης πέρα από την Υποθαλάσσια σήραγγα θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση και στο Αεροδρόμιο του Ακτίου που μέχρι σήμερα είναι σχετικά ανενεργό. Έμμεσα θα ωφεληθούν και τα νησιά της Κέρκυρας, Παξών και Κεφαλλονιάς αφού ο χρόνος προσέγγισης στα Δυτικά Παράλια θα μειωθεί αισθητά. Συγκεκριμένα η απόσταση Άκτιο – Αμβρακία- Αντίρριο μήκους περίπου 155 χιλιομέτρων θα διανύεται σε μόλις 70-75 λεπτά από 120 λεπτά που είναι σήμερα (μείωση κατά 50 λεπτά της ώρας). Το έργο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: Έχει μήκος 48,5 χλμ και θα κατασκευασθεί με σύγχρονες προδιαγραφές. Θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο διαχωριστικό στηθαίο New Jersey. Για το έργο υπάρχουν 4 ταυτόχρονες εργολαβίες και τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του είναι 7 (επτά) ανισόπεδοι κόμβοι, 26 (είκοσι έξι) κάτω διαβάσεις, 4 (τέσσερις) άνω διαβάσεις, 3 (τρεις) κοιλαδογέφυρες και 7 (επτά) γέφυρες ρεμάτων.