Image

 

Τρέχει το έργο επέκτασης του Αεροσταθμού στο Αεροδρόμιο Κέρκυρας

Τετάρτη, 26 Σεπτέμβριος 2018 11:00

 

https://ypodomes.com/trexei-to-ergo-epektasis-tou-aerostathmoy-sto-aerodromio-kerkyras/

Με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς προχωρά το έργο της επέκτασης-ανακαίνισης του Αεροδρομίου της Κέρκυρας από την Fraport Greece και μάλιστα εν εν μέσω τουριστικής περιόδου. Τα έργα περιλαμβάνουν τη δημιουργία ενός νέου Τέρμιναλ και την ριζική ανακαίνιση του υφιστάμενου που με την ολοκλήρωση τους θα λειτουργούν ως ένας ενιαίος Αεροσταθμός. Τα έργα που ξεκίνησαν με την πρώτη φάση του φέροντος οργανισμού που έχει επιφάνεια που ξεπερνά τα 12.000 τετραγωνικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της απαιτούμενης πασσαλόμπιξης, ολοκληρώνονται σε κάτι λιγότερο από πέντε μήνες αντί για το σύνηθες του ενός χρόνου. Οι χρόνοι αυτοί σε σχέση με την Ελληνική κατασκευαστική πραγματικότητα των καθυστερήσεων και των παρατάσεων, δημιουργούν την αίσθηση της απόλυτης οργάνωσης και είναι απόλυτα συγκρίσιμοι με αντίστοιχα έργα στο εξωτερικό. Το έργο σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες ξεκίνησε το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου και η πρώτη του φάση εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, ενώ στο σύνολο του το έργο θα ολοκληρωθεί. Τα έργα εκτελούνται από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ, όπως και στα υπόλοιπα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια. Στο Αεροδρόμιο της Κέρκυρας δημιουργήθηκε σε χρόνο-ρεκόρ εργοτάξιο στο οποίο μέχρι σήμερα υπολογίζεται ότι έχουν παραχθεί 10.000 κυβικά σκυροδέματος και πάνω από 2.000 τόνοι σιδηρού οπλισμού. Ένας σημαντικός υπεργολάβος του έργου είναι και η Peri Hellas (με βασικούς υπεργολάβους τους  κ.Γιωτόπουλου και Αράχωβα) που συμμετέχει στο έργο με τη σύγχρονη σκαλωσιά Peri Up, μία από τις πιο εξελιγμένες αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Μία ίδιου τύπου σκαλωσιά χρησιμοποιήθηκε στο μεγάλο έργο κατασκευής του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και θεωρείται η πλέον ασφαλής. Σημαντικός παράγοντας είναι και η αξιοποίηση εργατικού δυναμικού από την Κέρκυρα, στοιχείο σημαντικό για την απασχόληση στο νησί. Η κατασκευαστική πρόκληση σε αυτού του είδους την κατασκευή είναι, οι παράλληλες εργασίες με την ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του Αερολιμένα, η ένωση των υφιστάμενων τέρμιναλ με αυτών της επέκτασης καθώς και ο περιορισμός προσέγγισης του εργοταξίου. Τα έργα που ξεκίνησαν με την πρώτη φάση του φέροντος οργανισμού που έχει επιφάνεια που ξεπερνά τα 12.000 τετραγωνικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της απαιτούμενης πασσαλόμπιξης, ολοκληρώνονται σε κάτι λιγότερο από πέντε μήνες αντί για το σύνηθες του ενός χρόνου. Οι χρόνοι αυτοί σε σχέση με την Ελληνική κατασκευαστική πραγματικότητα των καθυστερήσεων και των παρατάσεων, δημιουργούν την αίσθηση της απόλυτης οργάνωσης και είναι απόλυτα συγκρίσιμοι με αντίστοιχα έργα στο εξωτερικό. Το έργο σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες ξεκίνησε το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου και η πρώτη του φάση εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, ενώ στο σύνολο του το έργο θα ολοκληρωθεί. Τα έργα εκτελούνται από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ, όπως και στα υπόλοιπα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια. Στο Αεροδρόμιο της Κέρκυρας δημιουργήθηκε σε χρόνο-ρεκόρ εργοτάξιο στο οποίο μέχρι σήμερα υπολογίζεται ότι έχουν παραχθεί 10.000 κυβικά σκυροδέματος και πάνω από 2.000 τόνοι σιδηρού οπλισμού. Ένας σημαντικός υπεργολάβος του έργου είναι και η Peri Hellas (με βασικούς υπεργολάβους τους  κ.Γιωτόπουλου και Αράχωβα) που συμμετέχει στο έργο με τη σύγχρονη σκαλωσιά Peri Up, μία από τις πιο εξελιγμένες αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Μία ίδιου τύπου σκαλωσιά χρησιμοποιήθηκε στο μεγάλο έργο κατασκευής του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και θεωρείται η πλέον ασφαλής. Σημαντικός παράγοντας είναι και η αξιοποίηση εργατικού δυναμικού από την Κέρκυρα, στοιχείο σημαντικό για την απασχόληση στο νησί. Η κατασκευαστική πρόκληση σε αυτού του είδους την κατασκευή είναι, οι παράλληλες εργασίες με την ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του Αερολιμένα, η ένωση των υφιστάμενων τέρμιναλ με αυτών της επέκτασης καθώς και ο περιορισμός προσέγγισης του εργοταξίου.